Monday, December 8, 2008

Eid Adha di Kg Seri Rahmat, Bt Gajah Perak

selamat menyambut eid adha semua!!!
aku sempat juga curi-curi balik kampung even tak habis lagik intensive course di USM Penang...
dan thn nih aku bawak balik famili ke rumah mak aku di batu gajah.
malam nanti aku balik semula ke penang, tumpang member sbb compressor alfa romeo aku burn on way balik arituh.sigh...
tinggallah famili di rumah...

nih beberapa keping gambar yg sempat aku snap dan resize, trus upload ajer dlm blog...

daging yang dilapah ditimbang untuk tujuan pengagihan..

melapah daging lembu korban...

pakcik Pathi sedang memotong tulang lembu korban menggunakan gergaji mesin...

sempat juga memasak lemang untuk hari raya korban

kelihatan seorang pakcik yg masih kuat kederatnya memotong kayu untuk kegunaan memasak...

kaum wanita bergotong royong memotong daging sebelum diagih-agihkan,mahupun utk dimasak dan dijamu beramai-ramai...

kaki yang dilapah digantung sblm diagih-agih kepada penduduk...


seorang penduduk melihat antara seekor lembu yang dikorbankan pada hari ini...semuanya 3 ekor...

bergotong royong melapah lembu yang akan diagihkan pada hari raya ini...

antara lembu yang menjadi korban...

No comments: