Monday, April 12, 2010

[ ceRitA taNaH&teRatAk 'iMpiAna ciNta' ku ] Part 3

lama dah tak cerita perihal ini..

sempat juga aku release tension aku semalam,dikala tengah berperang dengan Final Exam..curi2 masa, aku luangkan masa ng wife,pergi mengunjung tanah yg dh aku beli dan dah selamat jadik milik aku sekarang..syukur,alhamdulillah dgn kurniaanNya.
ermm..sambil melawat,sempat juga memvideokan sebahagian rumah2 jiran yg dh terpacak kat area situ..alhamdulillah..dah ramai juga org buat rumah dan mendiami RPT tersebut..

Photobucket
pandangan dr sempadan blah belakang..aku berdiri nie betul2 kat batu sempadan...so panjang nya sampai ke gigi jalan depan sana nun.
idakler besor sangat,tapi bolehla utk kami pacakkan rumah ke-dua kami ntah bila2 besok..ekekek..
Photobucket
aksi org tgh tensen..wakakka...
Photobucket
yg ni pandangan ke arah blah kanan tanah kami..



ntah bila kami nak buat rumah pon,tak tau le lagi..insyaAllah ada rezeki Allah bagi,kami buat le cepat..kalo takder,lambat le sikit...janji aku dh selamat beli sbg salah satu aset.sebab value dh makin naik...sekarang dh cecah 50K lebih org letak harga tanah saiz besor ni di area sini!!!mmg giler yer properties skrg nih...nasib baik aku beli awal(tu pon dh terlewat juga).

p/s semua gambo n video shoot pakai henfon jer..
end

4 comments:

Silverian said...

Dimana lokasi bakal teratak idaman ini bakal didirikan Yop? Tengok view macam best sebab dekat dengan gunung dan penuh dengan 'HIJAU BUMI TUHAN'.

JiMi said...

betul bro..aset kena ada buat bekalan masa depan..yg penting keluarga kita ada tempat berteduh di tanah sendiri..
tp lagi penting, tanah orang2 kita makin terhakis..semua org luar je yang sapu..
apa pun tahniah...

gbone said...

silverian,buat masa ni hijau ler lagi..tak tau ler apa jadi besok2..kerakusan manusia nih kita tak tau..heheh..

jimi,
btoi tuh bro.kat tambun sok,ada satu tempat namanya 'the Haven'(tak pasti bleh surf online /tak),tp board dh pacak lama kt ipoh, akan dibina beberapa mahligai apartment mencakar langit,menghadap tasik original,dikelilingi bukit bukau batu kapur..mmg cam heaven pon..aku dengar sedang rancak dibina la ni..aku pon x sempat rayau lagik..dengar citer start floor brapa belas ntah,dia buat umah mcm penthouse(tp bukan top floor)..dan dgr citer satu umah pon cecah 500K above...
yang aku x ske dgrnya,semua tanah2 luas tu dlu,dipunyai oleh kerabat 'silv*r' yg dh dijual kpd chayanunalip....sedihkan?

JiMi said...

hahaha..sama la kes di seremban ni..tanah di tgh bandar di bangunkan/dimajukan..asalnya tanah kepunyaan kita tapi bila dah tahap komersil maka nilai pun turut komersil..yg mampu milik ialah siapa?siapa pula mampu lihat?

hahahha...utk kesekian kalinya aku gelak dalam tangisan..