Wednesday, October 8, 2008

RaYaAidilfitri at TaMbun

tahun nih raya pertama at tambun...
tapi rasa sedih jugak sebab ketiadaan mak mertua aku yg dh pergi selama 2 thn amat dirasai...

namun kami sekeluarga(xcept abah berada di teluk intan) ,malam raya kami rai kan dengan penuh ceria jgak sebab kami cuba masak beramai-ramai..adikbradik semua buat kerja..yg buat bising pon ramai jugak..muehehhehe...riuh jugak mlm tuh..thanks all..esp my wife yg bertungkus lumus cuba nk masak nasi tomato, ayam masak tomato dan rendang...kahkahkah..ntah jadi ke tidak...heheh..
lemang aku bawak dari rumah mak aku...ada la 2 batang..cukup utk kami jamah sekeluarga di tambun...
alamak, ada sikit problem...aku tidur pukul 3 pagi tuh sebab nasi yg wife aku masak mentah la pulak...sebab periuk tak muat kapasiti(kecil) dan 6 pot kurang air..aku malas ganggu wife yg keletihan(maklumla lepas balik kerja jam 530ptg trus kami bergegas kemas baju,bukak puasa dan masakkkkk...kesian kat dia..).so aku guna kepakaran dan tunjukajar mak aku, aku settlekan masalah nasik mantah tuh dengan jayanya...
buktinya, no komplen pagi besoknyaa...hahahhahah...alhamdulillah...

pagi raya, selesai bersembahyang, kami bersarapan beramai2 apa yg kami masak mlm tadi..kami tunggu abah balik..
abah balik tengahari trus makan..hehhehe...dan sempat bergambar sblm kami semua berkonvoi ke rumah ayah angah ngan mak alang..

sempat snap famili and budak2... (gambar byklagik aplod di fotopages)









yong n famili berlepas ke kedah petang tuh lepas konvoi...
aku n famili berlepas ke batu gajah umah mak aku selepas solat maghrib mlm tuh...
achik, abah dan apai berlepas ke KL sebab besoknya depa bertiga nk pi bercuti ke hongkong...
...dan tinggal lah danial seorang kat umah besar tambun tuh....kesian kat dia..aku ajak ikut aku balik bt gajah dia menolak...


anyway, selamat berjumpa lagik di hari raya pd tahun depan pulak....
thn depan raya pertama aku beraya di rumah mak aku...lepas tuh baru balik tambun...

SELAMAT HARI RAYA











No comments: