Thursday, January 8, 2009

Dua Kosong Kosong Sembilan

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket


the iNtRo
semua orang menulis, aku pon nak menulis lah juga...ekekke..
2008 telahpun berlalu...
terlalu cepat rasanya masa melintasi sempadan kehidupan manusia...
..dan terlalu banyak kenangan manis mahupun pahit yg ditempuhi sepanjang 2008.

buat aku dan keluarga,2008 penuh dengan pengalaman menarik...the pictures tell all the stories...
dan 2008 kali pertama aku memegang DSLR dan belajar mengenainya...ia merupakan tahun probation bagi aku,seorang yang bodoh dan tak reti apa sebelum ini tentang DSLR. really zero knowledge.
namun, aku mahu cepat belajar...carik bahan di serata tempat, internet,buku dan kawan~kawan..mungkin perangai aku sedari dulu suka belajar benda baru....


the fLaShBaCk
jika dulu, masa zaman sekolah dan universiti, aku suka melukis dan bermain musik..dan aku antara pelukis dan pemuzik di sekolah mahupun di universiti, pergi ke serata ceruk, kadang2 masuk bertanding..ekekke..lukisan,adala.. sekeping dua lukisan aku dipilih untuk dihantar ke sekolah pertukaran pelajar di jepun...

sebelum berkhidmat dgn kerajaan, masa kerja swasta di sebuah kilang Jepun (manufacturing company), aku juga tak lepas peluang jika ada industrial/product poster competition...
hehehe..harap2 gambar aku menang competition- 1st place masih ada la lagi digantung di depan pintu masuk Power Supply Dept, Murata Electronics, Bt Gajah tuh....
semua tuh antara kenangan hidup yg aku pernah kecapi..

the cLiMax
tapi itu dulu...sekarang dh tak melukis dan main musik lagi..bukan tak reti, tapi dh berenti pegang semua pensil, brush,gitar etc..gitar Ibanez aku pon dah aku jual bulan lepas...adeh..
.yg aku pegang skrg sbgai ganti melukis dan melahir karya di kanvas, ialah shutter DSLR..ekekek..
aku dah mula minat melukis thru digital image...what i see thru the viewfinder, i'll memory same as my drawing canvas..tapi bukan senang juga rupanya..malah seribu kali susah berbanding melukis..heheheh...

2008 juga penuh dengan travel yang bisa membuat aku sentiasa terbayang sampai bila-bila...
almost 12 years before, i worked hard at the private sector as executive, working 12 hours per day, most days in a month, and every month per year...even public holiday..worked like hell! damn!!!
so, sejak 4 thn dah keje kerajaan nih, apa lagi...aku tak akan lepaskan peluang sepanjang masa bersama famili tersayang...ada peluang, aku bawak mereka berjalan puas-puas...aku maybe tak sekaya orang lain yang boleh pergi oversea, namun aku tak miskin kasih sayang dan pada aku memadai kepuasan dan keceriaan yang terpampar di muka anak-anak dan wife aku, cukup membuat aku dan mereka rasa amat bahagia.

the hOpE
2009,
aku harap tahun ini sama dirasai seperti tahun-tahun yang lepas, malah lebih lagi.
dan 2009 juga bermulanya tahun yang mencabar buat aku...
ada banyak perkara yang akan aku harungi, dan kadang2 menjadi dilema buat aku untuk menagih keputusan tepat..
takperlah...Allah tak akan biarkan insanNya dilanda kekusutan.
tinggal lagi insanNya yang perlu meminta-minta dariNya.dan harap2 global economic situation pon tak akan seteruk mana tahun ini.

the BzzZZZzzz
oke..aku berhenti dulu..dah 2.30am rupanya..
10/01/09 nak berjalan jauh merentas benua dan lautan..ekekke...
tidur dulu.............
oh yaa..sblm lupa...
rupabentuk dan konsep fp aku pd 2009 maybe ada HIJRAH & perubahan sikit..
sikit ajerr..tak la banyak..almaklumlah..nak buat website sendri, rasanya lagi
3 tahun pon aku blom layak berdasar performance tak seberapa aku nih..ekekek

salam..


No comments: