Sunday, January 4, 2009

2009~ tahun yang penuh aman bahagia?

salam..
dah lama tak menulis panjang...
tapi hari ini aku cukup tak tahan lagi...

pertamanya,
aman kah dunia pada tahun ini?inilah persoalan yg menghantui aku sedari penghujung 2008...
lihat sahaja berita di media, hari-hari menyajikan nasib rakyat Palestin yang terus menjadi mangsa keganasan Israel...
regim Zionis itu bagai tidak berhati perut dan sifat kemanusiaan yang semakin bertukar menjadi sifat kebinatangan terus membedil dan mengebom negara Palestin...
semakin hari, jumlah rakyat yang terkorban semakin meningkat. dan yang paling menyedihkan aku, kanak-kanak yang masih putih,suci turut menjadi mangsa korban serangan roket, peluru berpandu, bom, kereta kebal dan peluru tidak bermata tentera laknat Israel...

apakah ini permulaan tahun 2009 bakal disajikan dengan banyak kematian?
andai ada peluang, marilah kita beramai-ramai menunaikan solat hajat dan berdoa untuk nasib malang rakyat Palestin dan berdoa semoga regim ganas tersebut berkubur....
namun, andai kerusi PPB dan kabinet negara2 Islam dan bukan Islam, yang masih hanya pandai berkata-kata ibarat burung kakak tua yang hanya bijak menyebut-nyebut, dan menyahut-nyahut kosong, selagi itu keganasan tidak berhenti dan malah akan terusss menjadi igauan buruk seluruh dunia...

Keduanya,
sejak awal 2009, kemalangan jalan raya di Malaysia semakin buruk..statistik menunjukkan pertambahan angka kematian yang amat tidak menyenangkan...
di Malaysia, kita tidak ada perang...kita tidak ada pertumpahan darah akibat bedilan roket dan peluru berpandu, namun kita penuh dengan manusia gila yang memandu kenderaan umpama peluru berpandu dan roket regim Zionis!!! dan MEMBUNUH rakyat saban hari!!!

aku pernah memiliki kereta yang boleh mencapai kelajuan hingga 200hp suatu ketika dulu...
..namun aku tidak pernah gila di jalanraya hingga memudaratkan pemandu-pemandu disekeliling aku...sekarang, aku masih memandu laju,namun hanya laju ketika bermain Need For Speed di skrin layar bersama PS2...bukan tidak gila lagi, tapi cukup untuk tidak membahayakan pemandu-pemandu sebenar di jalan raya sebenar...

tidak guna memasang tali pinggang belakang seperti saranan pihak berkuasa, mahupun kita pasang 4 point harnes Sabelt sekalipon, jika kelajuan itu menggila di atas jalan tar, ditambah dengan 'isi setan di kepala' , mabuk, ecstasy,ice dsb, dan perangai-perangai biadap menekan pedal hingga ke lantai, dan menjerit "Jalan ini aku yang punya!!!"..BULLSHIT!!!
mulai hari ini, aku benci pemandu seperti ini!!dan korang boleh benci pada aku jika aku pon sama seperti itu!!!

hentikanlah kematian ini!!!
ingatlah Allah dan Tuhan Yang Maha Kuasa!
banyakkan bersabar!!!bawak laju pon akan lari ker apa yang dikejar????

buangkan lah stiker yang ditampal yg tertulis: "Beware!Baby On Board", atau "Lady driver in the Car", "University Of ****kaplahotak", "Beauti*ul", even stiker 'P' dsb,
jika ciri-ciri murni asal stiker terbabit tiada dlm jiwa pemandu yg memandu yg kununnya educated, businesman/women, naive...shit!!!


TOLONG HENTIKAN SEMUA KEMATIAN YG TIDAK DIUNDANG DI ATAS!!!
gbone.

No comments: