Wednesday, February 18, 2009

.:CubAan MemPerLahaNkan ShuTter:.

Arghhhh...sebuknya teman...nk haplod pixs kt blog sendri pon kadang2 xde masa...koleksi gambo mmg ada,tp tu laaaa....adehhh...sorry heh..malam ngaji,siang keje, ujung minggu kelas & assignment..
ermmm...oke lah...ada beberapa pixs utk tatapan...

Lama dah tak mahin slow shutter...kalo ikut paling aku enjoy masa main slow shutter kat Genting tahun lepas...
klik sini hah: http://gbonegallery.blogspot.com/2008/05/world-in-motion-at-genting-highlands.html

so, ada la sket praktis & cubaan merecall semula skil nieh..ekekkeke...aku tak la pandai, tapi suka la nk coba2 nieh...yang aku tau, dalam gambar2 yg kita nk snap slow shutter nih, mesti salah satu part(kalo orang esp. tang muka) mesti nak sharp, or paling tidak pon tak blurr sangat, while part yg lain kita biarkanlah dia blurr...so focusing kalo bleh tang muka le...
ataupun....
ada beberapa subjek dlm gambar yg kita biar dia motionblurr, while yg lenlain statik oke...
ntahlah...itu teori aku yg masih bengong nih...ekekek...

janji aku cuba...kadang2 bercakap berdegar-degar dan teori sahaja tidak guna kalo ada kamera,tapi tak pernah guna untuk apa-apapon...dan tool sahaja gempak,tapi hasil tak pernah tunjuk, sorok2 gambar, kedekut ilmu, baik tak payah masuk komuniti foto,kan????

so below are the pixs, lihat sajalah:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

setting yg aku hantam: TV mode(utk slowshutter), decrease speed ke slower dgn main dialing button tuh, AI servo (kununnya utk tracking), ISO aku set 800 sebab masa tuh dh 1800hrs lebih, tapi yg ralat aku tertinggal Flash dgn monopod kat umah( yerla,mana target nak snap2 gini pon), kalo tak, bleh aku guna...itu ajer...ekekke...kalo rasa setting aku salah, ajar2 lah aku....
teknik: ada panning, ada background blurr etc..
tool: EOS 400D

1 comment:

Maestro Media My said...

http://maestrophoto.blogspot.com/