Thursday, April 23, 2009

Alhamdulillah...Aku Masih BeRnaFas LaGi...

SyukuR ke hadrat Allah,kerana aku masih diberi ruang untuk terus hidup...
26/03-30/03 merupakan antara hari-hari bersejarah dalam hidup aku..
hari di mana aku ditentukan dengan Qada dan Qadar yg amat mengejutkan aku dan famili..
hari di mana aku hampir 'hilang' dari bumi ini, dan juga hari di mana aku di'kembali'kan semula utk meneruskan hidup...

siapa yg mahu mati?siapa????
namun jika itu ditentukan, aku redha denganNya...
syukur,Allah mahu aku teruskan perjalanan di bumi yg nyata ini...
NAMUN aku telah lalui saat2 di mana aku diuji dan aku rasakan pada saat itu
akulah insan yg paling lemah dan tidak berdaya...
saat di mana aku menjerit2 namun tiada siapa yg mendengar...
saat di mana aku cuba menggapai tangan2 org di sekeliling utk meminta bantuan,TETAPI
tiada siapa yang perasan...
saat di mana aku melihat org yg tersayang dlm hidup aku, bakal tiada menemani aku
....aku yang akan pergi seorang diri...

28/03
tiba2........

...........................dunia ini sudah gelap.................................gelap tiada cahaya.....................
...........TOLONGGGGGGGGGGGGGG..................................
ALLAH.......................................aku mahu hidup lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!.........................
ummi!!!!!!!!!!!!!!!!!(aku memanggil isteriku)..................................di mana?????.........................

ALLAH..............................................
Meiiiiiii.........Ajammmmmmmmmmm......Adikkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!(aku memanggil anak2ku!).....

arghhhhhhhhhh....tiadaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!......................................
aku menangissssssssssssss....................................air mata keluar tanpa henti..............

makkkkkkkkkkkkkkk!!! maafkan aku!!!!!!!!!!(ku sahut memanggil ibu).............................................namun tiada apa yg kulihat.........
melainkan kegelapannnnnnn...........
menangissssssss....menangisss......................................

ya ALLAH...........aku tidak mahu pergi..................................
.............................................*&&$&*((**&%%$$+++__..................................

Dr Hasral: Nurse! we need to go back to Opt room!!!!this patient need to go back there now!!!!
......gelap............GELAP..di mana aku...sakitnyaaaaaaa!!!!!....

Nurses: okay..okay......
Dr Hasral: cepatttttt!!!!!yg 1st gagal....ECG's shows failed!!!!now..now.....!!!!!!saiful?...saiful?.....r u there?.....pls calm down.....ingat Allah banyak2....kita nk turun balik..kena buat balik.....

................dummmmmmm...gelapppppppppppp...aku?..di mana nih?......aduhhhh..sakitnyaaa dada...................GELAP..........Allahhhhhhhh.....

dalam Opt theatre:

aku di'buli' kembali oleh doktor dan nurses...dada semakin sakit...mata berpinar...tak sedar...tapi kadang2 sedar..tapi tidak..entah....aku pening....nafas ku tersekat2....sakit dada bagai api membara di dalamnya....kepala tiba2 pening..rasa nak muntah.....
aku ditelanjangi...sekitar peha ku disapu apa ntah.tapi i can feel it....kemaluanku juga di'cabar' dan di'main2'....sial.......aduhhh sakittttt..pangkal peha ku dirodok.kali nih angiogram dilakukan melalui pangkal peha kanan ku pulak terussss ke jantung...yg pertama tadi thru urat nadi di lengan kanan....aku mimpi ke?.......aduhhhh cepatlahhhh....sakit ni.............
arghhh..gelap balik..................

Dr Hasral: encik saiful?...saiful?(sambil menampar2 pipiku)....jgn tidur...nah ambil ubat nih letak bawah lidah.....
.................aku peninglaaaa!!!!!...........engkau siapa??????(aku bercakap dan menjerit di dalam hati)......

kali ini aku dah tak larat berbanding prosedur yang pertama tadi...nyawa dh terasa dh sampai penghujung...ALLAH..................
aku mengucap tak henti2....aku tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......gelap.......
......aku mimpi..............nampak cahaya dan bidadari....nampak isteri,anak2....rumah.....mak....adik2.....arwah ayah pon ada......kawan2....kawan2pejabat....semua senyum pd aku.....

Dr Hasral: saiful......saiful.......jgn tidur...alhamdulillah...dh selesai dh ni.......saya nk ucap banyak2 terima kasih pada awak....awak dh tolong saya....dada dh tak sakit kan?oke dah kan?

...gila apa doktor nih?.......dia pulak ckp TQ kt aku....(mcmana dia tau tadi aku sakit dada?)..gila....
Dr Hasral: you are very lucky,saiful......!!very lucky! since i was at IJN, ini case kedua yg i berjaya....cepat sangat darah dh block balik lepas angiogram yg pertama tadi...kalo lambat tadi..ermmmm...thanks sebab awak feedback sakit dada......

ooooOOOOoooo......

aku ditolak kembali ke ICU...di luar opt room, wife dan adik bradik,famili ada yg menunggu....aku perasan diorang....aku dh boleh melihat dunia kembali....alhamdulillah....
sesampai di ICU aku panggil misi: "nurse, sorry....saya nk kencing.....boleh bagi saya bowl???"....itu benda pertama yg aku minta disamping rasa dahaga ya amat sangat......takperr..kencing dulu.......adeh tak tahan dh ni....cepatlaaaaa......

END

3 comments:

debyG! said...

subhanallah... no words cud describe. im stunned reading this. alhamdulilah... really hopes u fully recovered. boleh imagine macam mana ur family masa ni, esp ur wifey.. sampai salam sy buat dia. hope u guys dilindungi olehNya senantiasa. insya allah. godspeed bro!

Anonymous said...

Ya allah..
aku x tahu ko masuk masuk spital...
aku berdoa hrp deme kembali sehat sediakala.
bykn bersabar..

Anonymous said...

berulang kali aku baca entry ko nih..
rasa mengigil..... arrrggg...