Monday, February 22, 2010

Bila Sahabat Masuk Hospital

Hari sabtu minggu lepas aku ke KL,sebab nk melawat seorang kawan kelab kereta PMC(ProtonmaniaCLub) aku, Irwadi Aki aka Wadi yang terlantar di hospital..
tapi disebabkan aku sampai pon dh jam 10malam,aku amik keputusan bermalam dulu di umah adik ipar di Puchong.
Besoknya ahad,baru aku ke KPJ Ampang Puteri dgn biras aku Apai Madrasing PMC,dan terus naik ke ICU tkt 2.Di sana jumpa plak dengan si Adi Audio 'OrgGiler'.kami masuk berdua.
alhamdulillah,dia dah sedar setelah koma since selasa.namun,kesiannya aku tengok keadaan dia.dah susut badannya,mata nampak pucat,badan lemah dipenuhi wayar sebagaimana aku pernah kena dulu.Sembang dgnmakdia,mak dia ckp berat turun sampai lebih 40kg!!!mulut tak berhenti2 mintak aku tuangkan air.dahaga katanya.tapi masa kat luar,dh dipesan kalo dia mintak air,jgn kasi.kesian aku.mau juga aku curi2 nk kasik air,tapi tengok line mcm tak clear,nurse ramai.
aku bagi isyarat suruh dia diam,jgn bercakap,takut penat,tp dia dh tak berhenti bercakap mintak itu ini etc.aku ingat kesan ubat dan sakit yg dia tanggung,jadik gitu.
apa yg mampu aku pesan,aku soh dia sentiasa ingat Allah,berzikir dan cool down.

cerita sikit pasal wadi nih,aku sebelm ni,tak ler berapa rapat sgt,sbb dia di KL aku di Ipoh.since aku join PMC 6,7 thn dulu(sekrg jer aku dh x brapa xtive dh),kami cuma dpt jumpa bila ada gath dan xtvt kelab.Dia adalah salah sorg ahli grup PEMILANC jugak(Kelab Pemilik Lancer)dan betapa aktifnya dia join kelab bukan hanya berkelab,tetapi dia dan kereta dia mengharumkan PMC,PEMILANC masuk race di trek Sepang,Bt3 etc.. masuk majalah usah cerita la keter dia.Lepas tu dia pon ada hobi mcm aku jugak,main MOTOR.tapi dia lebih kepada Nakedbike dan SUperbike.Banyak dh aku rasa duit mamat ni habis..ekekke..maklumla bujang lagi.
Photobucket
(gambar ihsan facebook wadi ni diambil oleh Mahazam)

Namun sejak tahun lepas,dia kerap call aku,chat ngan aku dlm Facebook,kontek aku.esp bila aku jatuh sakit dan dia pon sakit jugak.cuma masa aku detected jantung problem,dia plak,Asma dan Paru-paru.Latest yg attack dia,suspect jantung dia plak problem.Kami slalu online pasal sakit kami berdua,diskas pasal ubat-ubat,pemakanan,pantanglarang,sehinggalah ke perubatan tradisional.Sampai aku rekemen pakcik aku kat dia,yg bukak Darul Syifa Rawang,ayahchik Din.sebab aku soh dia ikhtiar cara moden dan Islam/tradisional.

hinggala ke hari ini,dia admit ICU dan koma.tu maknanya sakit dia dah teruk dan kritikal.
Wadi,aku doakan semoga kamu tabah hadapi segala dugaan ini.Anggaplah ini tanda kasihnya Allah pada kita.Sentiasalah ingat kekuasaanNya dan semoga kesihatan kamu bertambah pulih dan hidup kembali ceria seperti biasa.Amin.

1 comment:

JiMi said...

huh wadi asma..huhuhu..azab bro..aku pun dah terasa skit2 asma ni..masuk thn baru ni aku rasa mcm dah kena je..kahak tak abis2..batuk tiap2 ari..rokok tak jgk berhenti..hehehe..