Monday, June 15, 2009

~tRaVeL~:kAbUsJeReBu kU LaRi kE CaMeROn:

aArGggHhhh..eL-NiNo menyerang lagi...el-Nino la,La-Nina la,Katrina la,cipTaan pd nama sahaja walhal siapa yg Esa menciptanya??Maha Besar...tidak daya penduduk bumi melawanMu..

aku membawa familiku lari dari envi jerebu yg melanda...ke tanah tinggi yg hanya 50min shj dari Perak tapi terus merentasi sempadan Pahang...
kali terakhir aku pergi tahun lepas, tak salah...sini: http://gbonegallery.blogspot.com/2008/02/travel-feb-08colourful-of-cameron.html

tak banyk yg berubah..TETAPI jerebu tidak melanda di sini..syukur alhamdulillah..
sekurang-kurangnya kami boleh berehat dan menarik udara sihat buat seketika...seperti biasa, aku kontek Mr Chan yg aku kenal dh lama,seawal minggu, bagi booking apartment 3 bilik...bagus apartment ni sebab luas, bilik besar,ada Astro, toilet 2, dapur lengkap, selesa dan yg paling penting TIADA AiRCOnD..hahahha...errmmm..sesiapa yg nk book,boleh sajaaa...
aku dh biasa sebab dedulu zaman aktif kelab kereta-protonmania.com, dh slalu sangat konvoi ke cameron nih..
lihat lah saja keceriaan kami..malas nk story mory dah... :)
oh yaa..gambar2 kali ini just simple shj..dh tak larat aku nk beriya-iya ambil sbb tahun2 yg lalu dh puass...lagi pon tak larat lahh...so no-bokeh-bokeh pics inside!!!
Photobucket
Photobucket
awal-awal sampai kui 11pg dh tibai strawberry,limau dan rebus jagung maniss(antara trademark cameron..hahah)...kalo beli di gerai setongkol rm3,so baik aku beli rm10 dapat 6 tongkol terusssss..puasshatiiiiiiiii...kita je nk rajin..
Photobucket
the rooms...puashati...
then petang tu kami berjalan,tp cuaca agak mendung...sebelum dinner kami ke taman di tanah rata..
PhotobucketPhotobucket
Photobucket
Photobucket

dan acara terakhir keesokannya, kalo tak pegi,tak sah...
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

errmmm..maka berakhirlah percutian membawa bebudak cuti sekolah ke tempat terkenal dgn penanaman teh di malaysia tsbt..
bertemu lagi.......ciooooooowwwwwwwwwwwww....
perotttt berangin jer minum teh banyak sangat....sib baik dh beli madu lebah dan petai sejambak dr org asli..ekekekke....

4 comments:

Dr. Bentara said...

best.... stay kat mana dan rate semalam berapa?

gbone said...

Sam,
stay kt Desa Anthurium(tgh2 antara Brincang & Tanah rata) & rate aku dpt dlm rm180(1N2D)..masa cuti skolah dia letak RM200 plus pd org lain,tp aku still dpt rege tu..dia up rm10 je,slalu aku dpt 170 je satu apartment..dan slalu aku ajak lg 2 kluarga..divide 3, sorang bayor rm60 jer..hahaha..tp kali ni,famili aku jerr..apa2pon enjoy..

Unknown said...

this is our most favourite place to hang in..dh 5 6 kali gak ke
sini..memang nyaman.. the best tea is masala chai ( cameron bharat tea)wajib pg bila ke cameron :)

Maestro Media My said...

gua jeles beb tengok lu sefamili selalu jalan jalan ...

great bro .. really really great