Friday, October 30, 2009

~sELaMAt tiNGgaL pEjAbat ku~

antara tempat yang menjadi kenangan dalam hidup aku...
ofis pertama aku dlm kerajaan i.e di Ibupejabat Briged Utara PGA,ulu kinta perak..(PGA-Pasukan Gerakan Am di bwh PDRM)

aku join sini as civillian staff since 2004 dan terlalu banyak pahit manis aku tempuh selama 5 tahun ini...dan pada waktu itu aku baru kenal apa itu kerjaya sbg penjawat awam...sikit demi sikit aku belajar esp. dr orang2 lama spt CC aku,sebab sungguhpun aku sebagai ketua mereka (aku di sini bertugas sbg EO dan perjawatan aku adalah Gunasama means aku under Federal/Kementerian-Putrajaya), tapi aku tetap jalinkan hubungan tanpa mengira pangkat dan umur...dan aku masih ikut resmi padi...sungguhpon byk yg aku dgr cerita EO2 di tempat lain ramai yg sombong, garang, tak nak bercampur dgn staff, suka tolak kerja, dsb...
alhamdulillah,aku adalah aku...sedikit garang disulami kasih sayang adlh percampuran pengurusan aku...dan itu lah yg aku amalkan semasa 7 tahun aku di bidang swasta sblm aku join government...byk juga kenangan aku masa aku kerja sini antaranya waktu Tsunami melanda aku tgh kursus di Sg Petani, masa mak mertua aku meninggal sempat aku gunakan khidmat Van jenazah PDRM utk bawa jenazah hingga ke kubur, aku buat byk trip utk staff guna bas PDRM antaranya ke Pantai Timur,LAngkawi, Melaka, Nilai 3 dsb, renovation pejabat drpd building kayu smpi dpt secantik skrg, aku kena sakit jantung dan buat pembedahan, dan banyak lagilah...
Photobucket
aku dan staffs serta boss

pada tanggal 09/10/09 lalu sedang aku dan staff adakan jamuan Eid Fitri di pejabat,aku dikejutkan dgn satu pos laju drpd putrajaya...
alhamdulillah, Allah kasihkan umatnya,aku terima surat dari JPA menyatakan aku dipilih menjawat satu lagi jawatan baru dlm kerjaya aku..bukanle jawatan baru sgt,tapi aku naik pangkat la senang cerita...jadik EO Kanan tapi posting masih tidak diberitahu...aku BERSYUKUR sangat...
dan ini juga merupakan sejarah aku dlm kerjaya, sepanjang hidup aku, sebab kenaikan gaji yg bakal aku terima amat menerujakan..congak2 ada le dekat en*m rat*s naiknya..mak aih!!ajenyer ngemporrrr kate org perok...sapa nak bagi yop oiiii!!!keroje swasta dulu pon idok roper ituuuuu...jadila jakun aku sekejap sewaktu CC aku ngabor sambil nunjuk buku skala gaji aritu..itulah namanya rezeki Allah Ta'ala bagi...Dia yg Maha Besar dan mengatur segala..kita ini cuma insan yg kerdil terima sahaja apa ketentuanNya...
Photobucket
org kuat Briged Utara PGA: aku, Ajutan aku-DSP Wan Hamzah,CC aku-Kak Asmah dan Pen.Ajutan-C/Insp Johri(yg akan bertuakr juga ke Bkt Aman)

dan maknanya aku terpaksa meninggalkan pejabat kesayangan aku ni,sebab post aku tiada di situ...dan aku kena ke Putrajaya,sebab JPA suruh aku amik surat penempatan di sana...selepas itu barulah aku akan diposting ke mana2 jabatan yg ada seluruh Malaysia..
tak taulah ke mana aku selepas ini dan masih menjadi tanda tanya hingga ke hari ini...
harap2 aku dapat la juga di Perak,tak kira la jabatan mana pulak aku kerja lepas ini...
Photobucket
selamat tinggal bilik ku...adeh sedihnyaaa...

apa-apapun aku tetap akan tinggalkan pejabat dan semua staff kesayangan aku..sedih juga beb..dh macam satu keluarga kan?apa bleh buat...dh kerjaya aku mcm ni...dan aku pulak akan tempuh another 23 tahun lagi sebelum aku pencen umur 58 besok...lama lagi aku dlm kerajaan ni..jauh lagi tu...dan seperti jawatan EO, aku kena sentiasa bersedia mengikut arahan Federal, sentiasa berubah tempat kerja...insyaAllah aku akan terus bekerja dgn jujur dan amanah...

"ya Allah ya Tuhanku...jauhkan lah aku segala dosa, dari sifat riak dan takabur,serta hasad dengki manusia, dan jauhkan lah aku drpd malapetaka dan bahaya serta berikanlah aku keimanan yg kuat, rezeki utk ku dan keluarga, serta umur yg panjang utk ku tempuh hidup di duniaMu ini.."
amin...

terima kasih Allah kerna rezeki ini..terima kasih kerajaan,kerna mempercayai aku...

3 comments:

matnors said...

uik... yop... dah lapor diri ke putrajaya dah ker?
abih tu posting ke mana pulak?
anyway... congratulation for the promotion!!!

gbone said...

thanks mat...
posting x tau lagi...aku dh serabut ni..ekekek

JiMi said...

huish..kejap benor naik 32 nya.. tahniah laa apapun...