Sunday, January 8, 2012

~sChOoL & cOLLegE~

Photobucket
jalan kaki jerrr..
Photobucket
mana nama dia???hmm..haaa..tu dia..
Photobucket
skolah ni blakang umah jerr..guru besor baru pernah ngajor MCKK 6thn..

Photobucket
si adik yg excited nk msuk skolah...

2012 jadik tahun yg agak berbeza buat 2 orang anak aku..
1st-anak aku yg sulung mula melangkah ke alam skolah menengah..
2nd-anak aku yg bongsu pulak melangkah ke alam sekolah rendah msuk djh 1..

muzzammil just skolah kt blakang umah jer..jalan kaki..senang..result UPSR aritu xde lah cemerlang sangat2(1A3B1C je) tapi cukup sekadar buat mak ayah dia gembira sebab kami tau perkembangan dia skolah rendah..dr djh 1 dia mmg msuk kelas teruk,namun perlahan2 dia berubah kelas smpi dpt kelas B..sama jgak result peksa dia..dr report kad banyakkkk merah dan byk subjek gagal,hingga dia bleh dapat LULUS better and better smpi UPSR dia agak mengejutkn kami sbb x sangka pencapaian dia bleh berubah..
tak kisahlah kalau tak cemerlang janji graf dia nmpk peningkatan menunjukkan dia bersungguh2 perbaiki diri..
ayah & umi salute kat May!!!
muadzam tak merisauka kami..dia thn ni djh 5 tp result dia ok dan dia kelas A serta preksa pn dpt bwh no 10 jer keseluruhan darjahnya..harap2 dia leh buat yg terbaik utk UPSR thn depan,insyaAllah..
adik pulak excited sgt nk skolah..semua nk Angrybird kalo boloeh buku2 pon nk angrybird..ishhh..melampo2..ekekekk..biasala budak2..

hmmm...last skalik aku...aku jugek yg skrg tgh pening dan pitam buat asssssignment...thn akhir ni buat aku sakit kepala esp subject tesis..sakit kepala bukan pasal apa..tapi jenih suka buat last minit..padanlah muka..hujung bulan neh nk pi USM selama 2 minggu dok kat sana..unrecorded leave dh apply..dan yg best,ini intensif aku yg terakhir insyaAllah dan thn ni jugak aku akan GRAD!!yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......seronok gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!MERDEKAAAA!!!
seksanya nk abihkan 4 thn..
adakah aku akn smbung lagi lps tu?????KEROJE GILE....ekekkkeke..

namun apa2pon,based pd pengamatan aku selama ini, PELAJARAN SEBENARNYA TIDAK MENJAMIN MASA DEPAN YG SEMPURNA MELAINKAN DIRI SENDIRI YG AKN EXCELLENT SURVIVE SLPS DRPD SKOLAH DAN UNIVERSITI..
banyak dh keliling aku,kenkawan yg belajor power2 pon,pi obersea skalikpon, akhirnya hidup tak ke mana pon jugak..sama jugak dgn level kenkawan yg skolah tak tinggi...sbb akhirnya jika berjaya dlm education pon,dlm hal2 lain spt social life & esp bab ilmu AGAMA kurang jugak bijak kita neh kalau kita senirik mmg bodoh bab itu..DUNIA LUAR LEBIH MENCABAR!!!

No comments: