Friday, September 25, 2009

.::EiD MuBaRAk @Batu GaJah,PeRAk::.

salam syawal kpd semua muslim...
tahun nih giliran aku sekeluarga beraya umah mak aku di Bt.Gajah..
ermm..antara yang baru dan tiada di tahun lepas ialah aku ada dua anak sedara baru beraya skali ngan kami i.e si Haikal dan Alessa..meriah la apa lagi..!!!
cuma masa 1st raya adik aku Zaki tak beraya skali ngan kami...so,Haikal pon tiada...depa dtg 2nd Raya..lagi satu aku dh ada penyakit baru thn ni i.e Jantung,hahahhaa..itu yg xde syawal thn lps..
malam raya tuh aku sempat kena Teh Tarik session ngan karib aku si N dan juga adik jemaah aku, si Nasik..Nasik dr KL dgn Citroen ZX 2 doors nya,cukup minat bercerita pasal kereta Continental jer skrg..lg pon dia tau dia bleh masuk sembang mende2 ngarut tu ngan aku sebab aku pon dh 2 thn pakai Alfa as 2nd car(sungguhpn aku dh x melayan sgt Alfa,pencen sebab concentrate pd bike jer skrg..heheh)..dr bab French Connection dia, bab Italian Mafia aku,smpi la bab dia tarik kereta kt KL,underground,upperground,langit,bumi,estet,lombong etc..kekekek
arghh...1st time aku x lepak lama mlm raya(slalunya smpi ke 4,5 pagi bru balik pon ada) sebab aku dh x heavyduty mcm dulu...so mlm tu jam 12 dh balik umah tido..elok le pon..umor dh makin tue,badan dh makin lusuh..ekekek

pagi esoknya spt biasa,slps solat subuh dan pekena lemang jagung dan mee kari sedap mak aku buat(sunat makan dulu sblm sembahyang raya eid fitri),aku ke kubur ayah dan datuk,opah aku..pegi sorang je pon..aku tau benda nih tak patut buat,dan tak semestinya time raya baru nk gi kubur..alahaiiii..aku pegipon bukan nk bersedih2..tapi pada aku adalah lebih baik aku pergi 'melawat & jenguk' depa,sedekah tahlil & fatihah ,berbanding orang2 yg langsung tak pernah pergi kubur emak bapak depa berzaman2,cucibersih kubur mak pak depa,tapi hanya pandai cakap berdegar2 saja..janji Allah tau niat aku..tu antara aku ngan Dia..paduli apa aku cakap orang!

balik umah,terus solat syawal,ajak anak2 aku skali,dan sesi bermaafan dgn famili,mak,adik2 aku,etc..
yg paling aku gembira thn nih,syukur alhamdullah,Muzzammil dan Muadzam PUASA PENUH..
gigih depa even belumpon khatan dan baru 8 dan 10 thn..
syukur..
nah terimalah gambar2 hari 1st raya..

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

1st raya tuh sempat jugak aku soh wife call abah dia dan adikbradik dia kt Tambun utk dtg BtGajah pekena Mee Kari ngan Lemang mak aku buat spesel tetiap tahun..
dan depa dtg jugak..siap bawak keluarga baru kami jugak i.e si baby giant Abu Nadjap(lahir Merdeka 31st Ogos)..ekekek..TQ.
petang tuh jugak kami challo ke Parit melawat Opah aku di sana..

moga bertemu lagi di syawal tahun hadapan...

4 comments:

Unknown said...

Selamat hari raya Yoep!

-Ohn dan family-

suryani said...

salam eidul fitri utk epoi and alis sekeluarga... kat Batu Gajah tu kg apa? mak ayah saya pun tinggal kat Batu Gajah jugak sekarang ni...

gbone said...

Ani,
mak aku tinggal di Kg Tersusun Seri rahmat,lg 500m nak ke Clearwater Golf Sanctuary tuh...

suryani said...

tau tempat tu.. kalau dari KL mmg lalu kg tu dulu kan... ada lagi tak tanah lot kat situ??? ehheeh tempat dia best le.. kalau stay kat situ mmg strategik..kalau ada tanah nak dijual bgtau ek... tq