Tuesday, November 9, 2010

~wHeN nAtuRes CaLL~

Photobucket
~a CoolBreathing~

dah lama tak manjat bukit..esp lepas aku buat opt jantung..
risau aku,bukan apa,manjat neh memang memerlukan stamina yg rough jugak esp bila semua kaki(dr tapak kaki smpi peha), pinggang,perut,dada,tangan,bahu, digerakkan serentak manakala sistem pernafasan dikawal dgn teratur,tidak kelam kabut, sambil akal memain peranan utk melihat,recce tempat2 yg merbahaya,licin,binatang2 bisa mana tau, dan akal memain peranan utk merangsang minda,tubuh ,spirit kpd kita utk usaha..usaha...dan usaha..sampai ke destinasi...kalau tidak, hermmmm...10 langkah,dah rasa nak patah balik..
dulu2 bukit kledang dan bukit bakong,chemor mmg menjadi tempat aku beriadah hujung minggu...sesudah suboh,perjalanan dimulakan selalunya,sedikit warm up,trus panjat,ikut jalan berliku,offroad, steps tanah yg ditarah,sampai ke puncak..track kami gelar "47","42","43","45" etc..semua offroad..org handal2 jer brani ikut trakc2 neh...hehhehe..
itu dulu....itu cerita2 lama...di blog ini pon pernah aku paparkan excersise yg satu neh,dlm thn 2007 kalo x salah..
tapi itu dulu...zaman boleh berlagak dulu...zaman jantung operasi dgn baik tanpa gangguan..hahahah...
TAPI SEKARANG...huh..kalau ikut kata doktor aritu,"lagi 1,2 thn dr skrg baru awak bleh exercise berat2"...arghhhhhhhh...lantaklah..nk tunggu mcm tu lama la jawabnyaaa....
huh...at last aku dh tak tahan,aku bawak satu famili baru2 neh..manjat ikut jalan raya..ekekek..dedolu hanya org lembik, gay,OKU jer yg manjat ikut jalan neh,hati aku peronah mengata,mengutuk satu ketika dulu...tapi sekarang,hahahha..Allah kan adil...aku pulak la guna jalan raya neh...wakakka..padan muka...NO MORE OFFROAD CLIMBING!!!
skalik lagi--PADAN MUKA AKU!!biarlah.....jgn la kutuk aku...ekekkek...
janji KE ARAH HIDUP YG SIHAT....
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

moh komerrr...kita pegi lagik...insyaAllah......Bkt Bakong aku tak brani lagik..situ hardcore jgak track dia..

No comments: