Tuesday, May 5, 2009

:::nOsTALgia aku & MusiKA:::~SoLiTarY DeAth 1990 till?~

Photobucket

Photobucket

tetiba sahabat aku Miezan mengingatkan aku kembali zaman sekolah dulu2..
zaman iMhotep(watak dlm Mummy)..ekeke..
masa tuh org main musik,sibuk nk ikut org main muzik..ekekek..lps SRP 89' la katakan..
arwah ayah belikan gitar kapok sebab srp dpt result oke..terimakasih ayah!sedihnya dia xde skrg..
seronok btoi aku dpt gitar..
masa tuh mula la hobi baru aku-main musik.
main bukan lagu cintan2 plak tu..main lagu ganazzzz..hahahah...terpengaruh dgn senior skolah aku, Jadam,Matkeruzan dll...
Photobucket
Bro Jadam aka Yusharizal,senior aku..

kalo ikut since 1986(skolah djh 6) dah dengor lagu rock heavy mcm Metallica lama,Iron Maiden,Loudness,Earthshaker,search,rusty blade...
masa awal menengah layan lagi berat..heheh..mcm Manowar,Halloween,Y.Malmsteen,etc..dan masuk form 2,3 dah mula dgr ke industrial,death,grind mcm Sodom,Kreator,Slayer,Destruction,Morbid Angel,Terrorizer,Napalm Death,Carcass,Obituary,Sepultura,Braind Dead,Infectious Maggot,Silkhannaz,Silent Death,rator(tangannya berduriiii..)etc..
PhotobucketPhotobucket

tapi tu lerr..skolah hostel nih membataskan segala...nk join puak2 town,ujung minggu baru bleh jumpa..slalu depa lepak kt yikfoong/glory kt underground..nak jamming kena tunggu ujung minggu kt studio2 mcm SYJ, Skala,Yamaha Jln Kampar,Zai Am kuala kangsar..ekeke..
nk dpt zine pon susah..tp teringat kat zine mcm Krenmaut(ipoh pya editor Ajak kalo x silap),Aedes,Vortex fron the east, lagi apa ntah...
Photobucket
Photobucket

ermmm..band aku pon form dlm thn 90'.Actually Solitary Death nama clique aku kt skolah tp dibawah ada sub buat band...ekeke..maknanya bukan semua ahli SD main band...
xde apa nk cerita,terer tu tidak tp bleh la main...lagu2 cover dr Sodom,Metallica lama,Kreator,Slayer,Manowar,Venom,Bathory,Cromok,FTG dll..
masa tuh seingat aku di ipoh ada band2 power mcm Glottis(band Jadam-senior skolah aku,Adik,Dark-e-dok blakang skolah Bainun aku),Ratship,Scum(Meor dll),Warhead dan byk lagi.
Photobucket

antara bebudak yg aku ingat selain nama2 di atas:John,Wira,Rafi,Gi,Zahrul,Mandela,Mohsin,Ofe,Man,Ajak,Is,Lan & Man Langsuir,Sam Lngsuir,Paddock snooker,Zaki,Joe Ipoh, ishhh..byk lagi..tak hengat laaa...
kalo nak buat t-shirt lukis,tempah kat Gie Gemuk TKK ngan Adik.kalo nk t-shirt chop/print kat satu kedai cina poser kt Bazar Bulat apa nama ntah...Jesman kot?
Photobucket

abis skolah,member band aku seme dh jauh2..aku je dok ipoh.so agak berkuburla band slps 1991..aku tetap bergerak solo..kadang2 jamming dgn member aku Suria ACS(Uya)..pegi gigs pon sensorang,smpi venue baru jumpa member2 ipoh..gigs slalu kat Dewan Pengakap, Dwn Bulan Sabit,Dwn Chin Woo..ada skali yg best ada live band kat foodcourt Rainbow(skrg Greentown mall)..
sekitar 1993 masa tuh dh mula aliran hardcore,punk,straightedge etc kt ipoh..berlawan2 dgn Death,Black Metal,Doom dan macam2 lagi...byk band2 dtg main antaranya S.A.D,Demisor,Chronic Mass,Dung,Pilgrim,Disaster Funhouse,Nothing,Butterfingers,bebudak Bodysurf, dll tp band2 mcm Necrotic Chaos,Vociferation,As-Sahar,Silkhannaz,Hayagriva,Nebiras,Langsuir,Bazzah,etc tetap menyengat di stage ipoh..aku masa tuh dh blajar di ITM Dungun...join plak dgn Bob Penakluk/Conqueror,dgn Zulmamak dak Johor, udahler terikut2 main Black,viking,dan kami sempat buat band.aku layan lagu Rotting Christ,Buzum,Dark Throne,Bathory,Archeron,Moonspell,Varathron,Absu etc...gilerr...tp actually masa arwah ayah aku ada dlm thn 1992 dulu,aku pernah kena kantoi ngan ayah n mak aku sbb pakai rantai antichrist...takbleh lupa till now..
Photobucket
Photobucket

Photobucket
laa ni dh hampir 20 thn berlalu..aku pon dh keje gomen..apa nk dikejor lagi yop!!!ekekek..rambut pon kena pendek le sampai ke pencen..dah pencen sok nk rambut panjang ke??hahah..bleh jugak..tp kena beli Harley sebijik..ekeke..

sampai skrg..layan jugak lagi lagu2 UG disamping lagu2 mainstream..hahah..lagu indon pon aku bedok...kakakkakaka...tp kadang2 lagu2 Iron Maiden,Dimmu Borgir,Children Of Bodom dll masih lagi jadik lagu sblm tidor aku..

p/s akan dtg aku story musika aku di zaman college plak..
Photobucket

8 comments:

Dr. Bentara said...

hahahah... memory yeop!!! Miker anak berapa dah?

gbone said...

udah 3 wehh!!heheheh....semua lelaki...cukup dh tu kot..ekkeke

Anonymous said...

metal rules!!!

debyG! said...

idup metal! ada kawan bertanya, penah baca zine noisemaster?

Takilala said...

gmbr klassik giler.. \m/

THECORESYSTEM said...

wow!!gambor death metal dulu2...
baju rotting....
-tu ramai2 atas tangki ayor berek menglembu ke?hahaha

THECORESYSTEM said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

yeop..yeop...
lain benor rupa mu skrg ni.. hehe