Sunday, August 16, 2009

.:BeRmuLA sAtu LaGi ePisoDe DLm iDoP aKu:.Pt Four

aku tak kesah apa org cakap..
kawan2..famili..mak aku even wife aku sendiri..tentang kenapa aku skrg suka ride motor..
mereka bising bukan pasai apa..tp depa kata pasal aku kena jaga health aku...
aku sedar tentang ini...kena redah hujan,angin,habuk,debu,panas etc...tu blom guna tenaga nk handle berat motor tu lagi...
sebenarnya aku berterima kasih pada depa semua,sebab nasihatkan aku macam2..means depa ambil berat,tanak somethin happen,tambah2 aku dh tak mcm dulu..tapi tujuan aku pakai moto besar nih ada sebab,dan antaranya memang aku nak LAWAN sakit aku..aku taknak jadik insan yg Lemah..tak semestinya kita sakit,kita tak bleh buat apa2 yg kita nak buat!!!Hidup Mati aku ditentukan Allah swt..kat mana2 kita bleh dicabut nyawa oleh Izraeel..dan biarlah sebelum aku mati, aku nk merasa dapat apa yg aku nk dapat...InsyaAllah,aku akan usaha..dengan izin Allah yg memanjangkan nyawa aku.Amin.

okeylah..aku admit yg aku agak suka rough dlm idop skrg..sebnarnya cerita bab motor nih dh lama pada aku..since sblm kawin,masa zaman muda2 dulu lagi dh..
dan dr skolah lagi aku dh sembang dgn kawan2 rapat yg aku satu hari akan dapat sebijik Harley..ekekke...one of my fren, Zaesh,slalu sembang dgn aku bab2 Chopper ini..kami slalu teruja bila teok citer 21 Jump Street,Booker, teok muvi Stone Cold(baru nih aku dh dpt muvi lama nih,soh adik ipar aku carik internet,TQ DAnny) dan mcm2 citer bab motor easyrider lama2 zaman skolah..
Sdikit citer zaman Remp-It:
masa lepas skolah aku pernah pakai motor Jipang(Suzuki GP125) yg aku cromekan semua (masa tuh antara grup top ialah Santana),dan lps college aku pakai kapchai jer,tp slalu konvoi dgn kawan2 dr area Pengkalan Pegoh,Kuala Pari,Desa Aman dan merempit di sana sini,dari start hiway utara-selatan tak bukak lagi,kami dh rasmi berlumba haram di hiway tak siap..masa tu di ipoh town lokasi lumba haram adlh di TKK(tmn kanak2),Pdg Polo,Ampang,Mobil Jln Kuala,Tasek,Spg Pulai,Siputeh,Titi Gantung,Hentian Sg Perak,Hiway Gopeng,Hiway Lata Kinjang Tapah,dan byk lagi..grup yg top masa tu Ali Motor Silibin/Manjoi,Kamikaze,Kekabu,2.6, Kanggaroo,PJ ON,Chuah,AhTong, etc.dan antara kawan2 aku yg dh kembali ke rahmatullah sbb accident- Arwah Nik, Arwah Din desa aman.Alfatihah buat mereka.Motor Fame Arwah Nik dulu mmg antara 'King' selain motor Fame Adnan, dan EX5 Man Koboi...bayangkan RXZ pon kena tinggal dgn kapcai...pastu tido kt railway ipoh,TKK,Hentian Sg Perak,rumah kongsi,sampai pagi!!!!sampai mak aku dh pening dan tak tau nk buat apa dgn aku...!!!tanyalah Mak..heheh...arghh..tu dulu..sekitar 91-96 dulu..tapi aku dh pernah la lalui semua zaman2 tu..kira zaman jahiliah jugakla dulu...hehehehe..kawan2 rapat,famili aku mmg tau 'kegiatan haram' aku dulu nih...hahahha...

dah kawin ilang semua...beli kereta plak..main kereta..main Turbo..saga aku pon pernah masuk henin VR4 2000cc turbocharge..keter aku penah pakai je rasanya dah 8 bijik!!!motor??ermmm..xde lngsung ingat moto masa tu..ilang zaman rempit..ekekek

diPENDEKkan cerita,sblm aku masuk Spital operet bln 3, 2009 keinginan nk pakai motor memuncak balik..siap test ride sebijik 535 kaler oren kat Pdg Polo(cikgu pakai)..then tiba2 aku masuk Spital operet,trus ilang selera nk beli motor besor cikgu tuh..masa tu duit aku mmg dh kumpul dan spare nk beli easyrider..
Last2 lepas 2 bulan kuar spital,aku trus amik motor kudabesi aku pakai skrg nih kat Kedah,paid cash,ride bwk balik dgn si N,kawan karib aku sejak skolah(dia org lama main chopper since dia join group Vibrate dan 13li5(IBLIS) kat KL))...
dan skrg bermula la balik episod kisah lama dalam idop aku,jadik Biker..hehhehe..

dahlah..story2 juga..aku nk paste perkembangan motor aku hingga hari ini:

Photobucket
MOTOR aku masa mula2 beli on 200609 dulu..stended abis...

TAPI SEKARANG::--->

Photobucket
Released dr wshop N on 080809..new single seater,side plate,chopper frontlight,new wiring arrangement,no meters & indicator,no signals,customised rear mudguard,drag handlebar..SEMUA BUAT SENDIRI..tak hantar chayanun buat...
behind the scene ada sini: http://gbonegallery.blogspot.com/2009/08/bermula-satu-lagi-episode-dlm-idop.html



even dapat Virago jer bukan Harley,xperla,aku tak kesah..apa aku kesah..lagipon aku bkn kacau duit org lain..semua titik peluh aku..bkn senang nk kumpul wang,dan capai impian,ambil masa lama,tp aku bangga..heheh..my fren N pon cakap "tercapai jugak impian kamu yer.."..dan skrg dia jadik kawan aku Ride ke sana ke sini..itulah hikmahnya pulak..rapat semula dgn kawan yg dh lama jauh..bebaru nih aku dapat balik muvi2 citer lama/oldskool antaranya Stone Cold, Easy Rider, Hells Angles on Wheels...

namun impian nk pakai Harley tetap ada..idaman aku Harley Sportster..tunggu laaahhh...nk beli pon bleh dapat sebijik kereta Vios baru tu...InsyaAllah..kekekekke...
ciow..nak tido..ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz...salam...
HIDOP BIKERZ!!!

No comments: