Tuesday, August 25, 2009

.:TRAveL:.~pHuKet, tHaiLanD juLy 09 pt 1~

maka bermulalah dokumentari aku dan famili 'berjalan' ke phuket island baru2 nih...
sampai jua kami ke tanah Siam ini..dgn kos kira2 rm2K plus sahaja utk kami 5 beranak, aku rasa cukup berbaloi...terima kasih Air Asia krn merealisasikan impian aku nk bawak anak2 aku naik flight...
sekurang2nya hilang segala tekanan dlm kepala hotak aku n wife yg asik kerja shj...dan kami jauh juga meninggalkan malaysia utk ke negeri pinggir Segenting Kera ni...
PhotobucketPhotobucket
langkahberjaga2 diutamakan..virus H1N1 yg baru menular agak merisaukan,tp kami ada protection dgn membeli mask..
masa dlm flight, muadzam agak cool, tp muzzammil dan muzzaffar agak gubra jugak..ekekek.
sampai shj di phuket airport, aku terus carik cab/teksi utk ke Patong Beach yg kalo ikut maklumat, kira2 70km dr airport..di situ lah kami akan menginap...
dan terkejut jugak..Cab kami adalah sebuah Camry mewah!!!dgn bayaran kira2 500 bath(dlm rm50)..

PhotobucketPhotobucket
Photobucket
hah!!! gambar atas adalah hotel kami menginap, Ibis Hotel..agak besar & sempoi habis!!!1 big size bed, 1 double deck bed,selesa sgt utk kami sekeluarga, dgn lcd tv serta ruang main PS2 pon dibekalkan..perut pon mula lapar...

Photobucket
ermmm..nasib baik noon tuh ada gerai muslim,tak jauh dr hotel dan jalan kaki jer.....actually,kat Patong tak susah cari kedai Halal food...org muslim Pattani ramai bukak kedai makan di sini..masjid pon ada tgh2 pekan..punyalaaa laporr...teoklah pinggan kami..licinnnnn....bleh tahan makanan dia..sedap..

PhotobucketPhotobucket
Photobucket
dah kenyang apalagaaa...berjalan dan bercanda di tepi pantai laaa..ekekekek...kenderaan kaler merah tu lah Tuk Tuk..tapi kami jalan kaki jer dr hotel ke pantai..dlm beberapa meter jer...di sini lah juga tempat Tsunami melanda satu ketika dulu...

Photobucket
penat sudahhh...balik hotel semula..dan plan nk bawak bebudak mandi swimming pool di bawah nun...
Photobucket

aku teringin nk carik satu mende jer kt phuket nih..iaitu kedai/workshop/port/tempat lepak/ easyrider..dgr citer sini slalu ada Bike Fest esp for hardcore easyrider ..petang masa berjalan ke pantai tu pon aku terserempak dgn 2,3 bijik custom easy rider..gilak thailand nih!!!
ermm..aku jumpa tak??ekeke..tungguuuu..in next part..

to be continued...

No comments: