Friday, August 21, 2009

.::sALam rAmADhaN yOp dan YonG seMuA::.

Photobucket
available lite thru window at kolej tekun, Usm Penang 2008

ramadhan datang lagi!
alhamdulillah kita masih bernyawa lagi..
sekejap je rasanya masa berlalu...rasanya baru jer kita merayakan eid-fitri..begitu cepat..samala macam usia kita yang makin meningkat...umpama pokok yg dr renek, membesar hingga tinggi melangit, membuah hasil, namun akhirnya semakin reput dahannya, dan jatuh jua menyembah bumi...
jika kita merasai perasaan seperti di atas, maknanya kita hendaklah sentiasa mengingati Allah dan kebesaranNya...aku sentiasa suka berpesan kpd diri aku yg jahil ini, tidak boleh lupa kpd Allah...sungguhpon ilmu Agama kita tidaklah sehebat mana..
dan rukun islam yang ke-3 kita juga akan kita tunaikan selama sebulan bermula besok...tetapi dlm kita menjalani tanggungjawab menunaikannya, insyaAlah kita jgn lupa kepada rukun2 yang lain yg telah ditetapkan..
aku berdoa kpd Allah semoga aku sentiasa mendapat hidayah dan petunjukNya, dan menjadi org yg beriman, sunggguhpon aku masih kerdil dan cetek...amin.

maafkan aku jika pernah membuat dosa,salah dan silap dgn kalian...utk kalian, aku sentiasa maafkan segala...

akhir kata, "selamat menunai ibadah puasa" kpd semua...hindari segala maksiat dan kuatkan amalan..

p/s harap2 kedua~dua anak aku berpuasa penuh tahun ini...thn lepas si muzzammil (masa tuh umur 9 thn) cuma dpt 15 hari, manakala muadzam(masa tu umur 7thn) dapat 27 hari(tinggal 3 hari jer)...

No comments: