Thursday, December 24, 2009

.:TRAveL:.~peNUtup tiRAi di PenanG~

Habis sudah intensif aku di USM utk 2009 nih..jumpa semula november thn 2010 besok..
konklusinya, alhamdulillah lega kepala hotak.aku harap aku bleh dapat carrymark yang baik bila dh lalui beberapa exam berterusan during intensif ni..eekkekeke...
paling takbleh lupa,group aku dapat ucapan dr Dr Supian :'a very good presentation,better than others' masa present subjek Enterpreneur..
begitu juga assignment,cuma tinggal beberapa subjek je lagi aku perlu siapkan hingga Januari ni.
harap Allah beri kemudahan pada aku tahun ini..

namun, ada jugak student yg tak bernasib baik.di depan mata,sorang student PJJ kantoi di dalam dewan peperiksaan sebab meniru.bawak nota yg disorok bawah paper exam.student tu terus dihalau keluar,dan kertas jawapan dirampas dan dikoyakkan.hermmmm....rule mmg straight di USM..mmg straight!!!byk kes dah student yg kantoi,dan tiada kompromi oleh pihak atasan.aku terfikir,jika tidak kantoi sekalipun, bagaimanalah rasanya bila mendapat scroll/ijazah/sarjana besok??puas ker bila dapat scroll dgn hasil tiruan??Adil ke?sedangkan org lain bertungkus lumus bersengkang mata study,termasuk org yg ada mslh sakit mcm aku nih,yang kalo ikutkan aku dh mungkir janji dgn Doktor sbb tidur selalu lewat pagi,kadang2 berjaga smpi matahari terbit pon ada.Very bad for my health cause jantung akan terus lemah!!... itu jer yg bemain di kotak fikirku...hermmm..

okeylah..slesai intensif,aku menunggu kehadiran famili aku di penang,sebab wife aku bawak kesemua anak2 bercuti di sini.kebetulan ofis dia buat trip ke penang(jhahahah..aku rasa dia la pya kerja nih,rachun boss dia)..dan aku ambil depa terus bawak jalan2 ke Queensbay Mall sementara tunggu check in di Hotel Krystal Suite.Boleh tahan jugak hotel ni sebab bilik ya amat besar dan ada swimming pool dan berhadapan dgn Pulau Jerjak.
Malamnya kami dinner di Restoran Teluk Tempoyak, utk 3 tables dlm RM600(semua ofis wife sponsor)..aku mmg dh biasa dgn collegues wife aku,so agak meriah la kami bersembang,bergebang.
Besoknya famili aku terpaksa cari hotel lain pulak sebab Krystal Suite dh penuh dan berlaku sikit kesilapan teknikal smpi tak booking haritu.punya la susah carik hotel di penang musim cuti/weekend rupanya..Last2 dapat Hotel B-Suite pulak,dlm RM180 per night.arghhh belasah ajerlaaa...BUT no swimming pool..kesian plak kt anak2..ekeke..takperlah..2 hotel dalam masa 2 malam.giler!!!..ekekke..kami dok tingkat paling tinggi i.e tkt 19 dan mengadap laut serta area Bkt jambul,Queensbay,Batu MAung pon bleh nampak...pemandangan cantik esp waktu malam..sori aku malas nk snap gambo,melainkan bersenang2 dgn famili esp wife(2 minggu x jumpa beb!hahahah)..ekeke..
hermm...esoknya,lepas aku carik jeruk buah dan brekfast,kami shoot semula ke Ipoh..
kali nih kurang berjalan sangat mcm thn lepas,sebab aircond Alfa aku tetiba meragam masa di KrystalSuites.kesian lagi pada anak2 aku...tapi bila aku tanya depa: "best ker korang jalan nih?"..depa jawab, "BESTnya ayah"...hurmmm cukuplah..buat aku tersengih...
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
masih beroperasi lagik burst mode kamera tua aku nih lagi..ekeke
Photobucket
mcm kaver album Wings-Hukum Karma
Photobucket
Photobucket

ada sikit video dr nokia5800 aku:


bye USM, jumpa lagi tahun depan..

3 comments:

JiMi said...

bro..lepas ni banyakkan rehat..

fiziskandarz said...

congratulations for the great presentation + happy new year to u + family bro! :D

Unknown said...

jalan-jalan kt penang memang best.. taktau bila g nk p sana.. anyway, happy near year to yeop n family.. kem salam ngan wife n makyang..